14 mei Van plannen naar uitvoering!
Vandaag is het zover, het eerste grote project dat ik van scratch af aan met de klant heb besproken gaat vanaf maandag geplaatst worden!
En niet geheel onbelangrijk de koning komt volgende week zaterdag daar ook een kopje koffie drinken!
Wij gaan alles in het werk stellen om daar komende week een mooi buitenrestaurant te realiseren.
Soms vragen mensen zich af waarom we een levertijd hanteren tussen de 6 á 8 weken. Maar geloof me die tijd hebben we echt nodig.
Bij ons koop je nooit een ‘standaard’ product. We maken nooit twee keer hetzelfde. Alle maten, formaten, materiaalkeuzes, afwerkingen en details variëren keer op keer. Dat maakt ons vak heel bijzonder maar tegelijkertijd ook complex.
In het voortraject maken we een ontwerptekening, moodboard en/of indelingstekening. Als onze calculatie afdeling een opmaat gemaakte offerte heeft gemaakt en we krijgen opdracht. Wordt er op locatie ingemeten en volgen de werktekeningen en stellen de exacte kleuren en materialen vast.
In het proces dat volgt start de werkvoorbereiding en worden de programma’s voor de CNC machines geschreven.
De vakmensen in onze eigen werkplaats werken met veel vakmanschap aan het product en onze veelal vaste partners voor de andere benodigde materialen stemmen met de projectleider en bedrijf coördinator de levering en werkzaamheden af. Dit kost veel en goede communicatie en dus tijd. Dit willen we zo transparant en nauwkeurig mogelijk doen.
Hoewel we niets aan het toeval over proberen te laten, zijn er altijd onvoorziene factoren die creativiteit en flexibiliteit vragen van onze project montage.
Alles met het doel om het project goed en volgens afspraak op te leveren.
“Wij doen de deur pas achter ons dicht als de opdrachtgever tevreden is” ook volgende week tijdens de oplevering van mijn eerste project!
De foto’s volgens snel!